Klassikko suosituimmassa koossa 29x 2.6 joko rullaavaksi eturenkaaksi tai pitäväksi takarenkaaksi
MAXXIS-renkaat Minion DHR II 29 x 2,60 WT 3C MaxxTerra TR EXO+
Oletko valmis seuraavaan laskuun...
Toisin kuin tarttuva nimi, se ei ole tykinkuula - täysin uudella kulutuspinnan muotoilullaan varustettu Minion DHR II on ihanteellinen rengas aggressiiviseen painovoima-ajoon.
Legendaarisen DHF:n sivukorvakkeilla, joita on hieman levennetty vielä paremman kaarrepitoa varten, siinä on loistava pito. Keskimmäiset nupit on viistetty, mikä mahdollistaa paremman kiihtyvyyden ja jarrutuksen. Pitkittäissuunnassa leikattu profiili tekee kääntymisestä nopeiksi kaarreiksi lasten leikkiä.
Wide Trail Casing (WT)
Tämä erityinen runkorakenne optimoi kulutuspinnan asettelun ja renkaan muodon nykypäivän leveämmillä vanteilla. Perinteiset renkaat on kehitetty kapeille vanteille ja ne saavat liian neliömäisen muodon leveillä vanteilla ja siten heikomman suorituskyvyn.
WT-renkaat on optimoitu 35 mm:n sisävanteen leveydelle, mutta ne toimivat erinomaisesti kaikilla vanteilla, joiden sisämitta on 30-40 mm.
Tubeless Ready (TR)
-putkirenkailla on monia etuja: Voit ajaa pienemmällä ilmanpaineella. Tämä parantaa pitoa ja vähentää vierintävastusta. Ja missä ei ole sisäputkea, myös puhkeamisriski pienenee. MAXXIS TR -renkaat ovat paremmin valmistettuja tiivistysaineella asennettavaksi kuin muut "tubeless ready" -renkaat. TR - renkaidemme jalka on kokonaan peitetty kumikerroksella kuin todellinen UST - tubeless - putki . Tuloksena on, että putken asennus onnistuu kaikilla vakiomitoilla olevissa vanteissa, kun pumppaat sen ensimmäisen kerran ja joissa on vähän nestettä.
"Normaalit" MAXXIS MTB -renkaat voidaan asentaa myös sisärenkaattomina tiivisteaineella kuten muiden valmistajien renkaat, koska runkokangas on erittäin tiivistä.
Kuitenkin vain uudet MAXXIS TR -mallit ovat virallisesti hyväksyttyjä tubeless-kokoonpanoon ja MAXXIS:n takaamia. Muiden mallien tubeless kokoonpano on omalla vastuullasi.
Huomautus: Emme suosittele ammoniakkia sisältävien tiivistysaineiden käyttöä. Ammoniakin on osoitettu hyökkäävän ruhoon ja voi käytetystä määrästä riippuen heikentää sitä jopa 30 % muutaman kuukauden kuluttua.
EXO+ Protection
Maxxin uusi EXO+-rakenne yhdistää kaksi parasta pistosuojamateriaalia: SilkShield ja EXO. SilkShield-kerros kietoo koko renkaan vanteesta helmaan, EXO-kerros on asennettu sivuseinille. Yhdessä EXO+ tuottaa seuraavat edut: 27 % parempi pistosuoja kulutuspinnassa, 51 % vakaampi sivuseinämä, 28 % parempi pistosuoja verrattuna todistettuun, vakaaseen EXO-runkoon.
EXO+ Protectionilla varustetut renkaat on suunniteltu aggressiiviseen polkuajoon ja enduro-ajoon, ja ne sopivat ihanteellisesti e-MTB:n kokemaan korkeampaan vääntömomenttiin ja painoon.
Huomautus: Vuonna 2022 Maxxis-renkaille, joissa on EXO+-runko, tehdään "ajomuutos". Valitettavasti meillä ei ole vaikutusta siihen, milloin mikä rengas toimitetaan missä versiossa ja pyydä ymmärrystäsi.
EXO+-runkoa on uudistettu ja se on nyt entistä kestävämpi. Uudistettu versio käyttää 60 TPI:n runkoa 120 TPI:n sijaan. Silkshield on jätetty pois, EXO-sivusuojaa on vahvistettu ja helmeen on lisätty butyylisisäke. Paino on 1-5 % suurempi.
3C MaxxTerra
3C MaxxTerra on optimaalinen kolmikerroksinen kumisekoitus enduro- ja freeride-renkaihimme. Liikkumisen helppous ylämäkeen ja paras pito alamäkeen ovat ominaisia tälle seokselle sekä pitkä käyttöikä.
Tekniset tiedot:
Rengastyyppi: taittuvat renkaat (clincher)
Käyttöalue : MTB
Koko (tuumaa): 29 x 2,6
Koko (ETRTO): 66-622
Rakenne: Wide Trail Coasing (WT), EXO+ Protection, Tubeless Ready (TR)
Kumiseos: 3C MaxxTerra
Runko: 120 TPI
tubeless-yhteensopiva: kyllä
Sähköpyöräyhteensopivuus: kyllä, sähköpyörille 25 km/h asti
Profiili: optimoitu takapyörälle
Suositeltu ilmanpaine: 2,5-3,4 bar (35-50 PSI) )
Suositeltu sisävanteen leveys: optimaalinen 35 mm, 30-40 mm leveys myös mahdollinen
Maksimikuormitus: ei määritelty
Väri: Musta
Paino: 1035g (valmistajan tiedot) Renkaiden painot voivat vaihdella tuotannon mukaan!